maandag 5 april 2010

2e paasdag, tuindag!

Wat een heerlijke dag! De hele dag lekker weer, tijd voor de tuin!! Iedereen is vandaag de tuin in geweest. Wij hebben al het nodige werk gedaan, planten verplant, aarde weggehaald, zand verplaatst, onkruid gewied, de frambozenstruik in een enorme pot gezet (man man man, wat een woekeraar, hij schiet gerust een halve tuin verderop weer wortel, maar oh wat zijn die frambozen lekker!). De rozen hebben wat meer ruimte, twee hortensia's in volle grond gezet, de clematis bemest (en de rest van de tuin ook maar meteen) en het gras ook geverticuteerd. Heerlijk!! Dit kan ik uit de grond van mijn hart zeggen. Zeker ook als ik die schitterende oogjes zag van onze jongens, die zwarte handen en nagels, de grasplekken op hun knieën en hun gezichten onder de zwarte aarde en chocolade want er stond ook nog een chocolade paashaas op ze te wachten.
En nu liggen ze geschrobt en wel te slapen als roosjes, met rode koontjes van de inspanning vandaag en wie weet ook nog van dat kleine beetje zon.


Deze prachtige roze Clematis Montana groeit  langs onze regenpijp. Hij zal volgende maand, begin mei in volle bloei staan. Dit is een foto van vorig jaar. Alsof hij aanvoelde dat het feest was gingen alle bloemknoppen open toen onze dochter geboren was begin mei. Ik verheug me nu al weer op dit mooie plaatje over enkele weken (wordt ze dan al weer 1 jaar, wat gaat de tijd toch hard).
Foto nr. 2 is van de inwoning die we ook elk jaar weer in onze tuin hebben. Als je goed kijkt zie je twee pimpelmezen. De ouder en het kind, die wat eten krijgt toegestopt. Een wonder dat ik juist op dat moment op het knopje van mijn camera drukte. Kom maar vogeltjes, jullie huisjes staan al klaar.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Superleuk dat je me laat weten wat je vindt!