donderdag 8 oktober 2009

Ringsling

Een tijdje voor mijn jongste dochter werd geboren heb ik een ringsling gemaakt. Ik had mijn middelste zoon al gedragen in een tricot slen, dit is een draagdoek gemaakt van tricot. Ideaal om de eerste weken je kleintje in te dragen, lekker op je buik. Nadeel is wel dat je meer dan 5 meter doek hebt en je het knopen moet oefenen. Een ringsling daarentegen, daar leg je je baby in en je schuift de ringen aan. Heel makkelijk. En als ze ietsje ouder zijn zet je ze tegen je aan (knietjes hoger dan het kontje) heel gezellig. Ik vond hier het patroon. Mijn dochter vindt het echt heerlijk om zo dicht tegen me aan te liggen. Meestal duurt het niet lang voor ze in slaap valt.



Van de stippeltjesstofjes heb ik nog twee ringslings gemaakt voor vriendinnen die vlak voor en vlak na mij zijn bevallen van hun zoons.
Ik heb eens ergens gelezen dat ieder kraampakket een ringsling zou moeten bevatten en dat zou ook echt zo moeten zijn. Iedereen zou het eens moeten proberen. 't Is wel even oefenen, maar als het lukt dan heb je ook wat leuks.
Meer info over dragen in een draagdoek vind je op het Dragen en Voeden Forum.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Superleuk dat je me laat weten wat je vindt!