zaterdag 30 juli 2011

Vakantieknutselen Met Jongens (2)

Deel II van het knutselen met jongens. Uiteraard kun je dit ook ontzettend goed met de meiden doen, maar jongens knutselen toch anders.
Op een ochtend togen wij vroeg naar de winkel om een mooi uitstaldoosje te gaan kopen. In mijn hoofd had ik een mooie houten bak met vakjes erin, liefst een beetje vergrijsd. Maar ja, duur! En onze jongens zijn.... hoe zullen we het netjes zeggen ....niet zo zachtzinnig met de dingen. Het werd dus een plastic bak, die beide jongens geweldig vonden! Doel: een eigen
Vindselmuseum maken
Oooo wat een prachtig woord. En wat is het op de heen- en terugweg vaak herhaald. Vint sol muu see jum. Vintsolmuuseejum, vintsolmuuseejum, vintsolmuuseejum.
Wat is een vindselmuseum? Dat is een museum waar je gevonden spulletjes in tentoon kunt stellen. En spullen vinden de jongens, oooo wat vinden ze er veel!
De oudste gaf een eigen draai aan het vindselmuseum. Hij ging op zoek in huis en vond wat hij zocht. Zijn resultaat.

De middelste vond het een goed idee om de gevonden stenen te showen in zijn museum. De stenen zijn voor het Vakantieknutselen Met Jongens (3).
Maar ze liggen nu vooralsnog te pronken in zijn exemplaar.

Als de jongens wat ouder zijn en wat voorzichtiger omgaan met hun spullen, dan geven we nog eens weer een nieuwe draai aan het vindselmuseum. Want het is zooooo leuk om te doen.
Ik denk dat de inhoud wekelijks, zo niet dagelijks varieert. En laten we nog eens een enorme wandeling op de hei gaan maken, ik denk dat ze er dan weer heel anders uitzien.

6 opmerkingen:

  1. het is ook een geweldig woord!! ;-)
    Ik vind het een super leuk idee!! ga het ook onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi. Heb je al eens meegedaan aan jaszakschatten? Ik heb ook een aantal dingenzoekers ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nee, nog nooit aan meegedaan. Wel al eens de blog bekeken, heeeeeerlijk! Misschien dat ik nog eens meedoe.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk, zo'n schatkistje. :) Zou er zelf ook wel een willen hebben, maar dan idd. zo'n mooi vakjesding van hout. hihi...

    BeantwoordenVerwijderen

Superleuk dat je me laat weten wat je vindt!